Ilmu Jurus Badar

Pukulan Dzul Fakar atau Jurus Badar


Dalam dunia persilatan anda tidak terlepas dari menggunakan penumbuk sebagai alat mempertahankan diri. Tumbukan yang baik adalah yang di lepaskan pada sasaran dengan tepat dan padu. Tumbukan yang di gunakan tumbukan yang perlahan tapi dapat mencederkan organ dalaman. Tubukan ini di namakan pukulan Dzul Fakar atau di sebut juga Jurus badar.


Pukulan Dzul Fakar atau Jurus Badar ini anda boleh pelajari dalam perguruan Kuntau Elat, saya mempelajarinya di Terenganu sewaktu remaja. Gurunya bernama Abang Z yang tinggal di sebelah kampung bukit besar kuala terengganu ( rumah sebelah pagar sekolah khoriah jalan panji Alam ) dan masih hidup sehingga sekarang.


Setelah tamat berguru dengan Abang Z, saya merantau ke Indonesia di sana saya menemukan amalan yang sama seperti apa yang telah pelajari dengan Abang Z, tapi di indonesia ( kota Mataram ) di namakan jurus badar. Perguruan ini di ketuai oleh seorang kiyai yang bernama Almarhum Tuan Guru Kiyai Haji M. Zainuddin Abdul Madjid di Pancor Lombok Timur. Beliau merupakan guru pondok yang memiliki ilmu hikmah yang sangat handal dan dikenali ramai di Nusa tenggara Barat.


Menurut cerita legenda, seorang pemerentah di Indonesia pernah memiliki keilmuan ini, sehingga songkok beliau tidak dapat di pindahkan oleh orang lain tanpa keizinan beliau, beberapa kali percubaan membunuh beliau berjaya di patahkan dengan berkat keilmuan ini. Kesohihan cerita lagenda ini tidak dapat di pastikan.

Dalam keilmuan Pukulan Dzul Fakar atau Jurus Badar ini ada menyatakan bahawa Tubuh manusia terdiri dari 9 isim kelemahan atau point kelemahan yang menjadi sasaran secara otomatik oleh pukulan ini. Dengan kata lain Ilmu Jurus Badar ini merupakan Ilmu pukulan secara reflek, seumpama kita pernah mendengan ilmu persilatan yang bergerak secara otomati apabila berlaku sesuatu hal yang tidak di ingini.


Ilmu jurus Badar merupakan ilmu pergerakan pukulan secara semula jadi. Apabila ilmu ini sudah menyatu dengan diri anda. Ilmu jurus badar apabila di gunakan (niat). Akan berlaku gerakan secara reflek dan mencari sasaran 9 isim kelemahan yang ada dalam tubuh manusia. Ilmu jurus badar merupakan Ilmu yang harus di miliki oleh pendekar, guru tenaga dalam , ahli kerohanian dan lain-lain yang mementingkan pembelaan diri dan keluaga.


Ilmu Jurus Badar


Ilmu Jurus badar ini menggunakan 9 ayat quran yang di namakan ayat isim...

9 Ayat isim ini dibaca setiap hari jumaat...dengan cara tertentu....

Dengan amalan yang betul anda akan lihat melalui terawangan ...

Beberapa sinar cahaya pada point 9 isim tersebut....

Melalui cahaya sinar tersebutlah gerakan reflek akan berlaku dan menembusi sasaran musuh anda.....

Bagi anda yang ingin memiliki ilmu jurus badar ini sila hubungi penulis secara langsung atau Via Email. Semoga keilmuan ini menjadi tambahan wawasan keilmuan anda. Wasalam